Härnösand-Kramfors-Sollefteå

Välbesökt årsmöte med bubbel, tårta och "promovering"

Vår förenings välbesökta årsmöte för verksamhetsåret 2023 genomfördes måndag 29 januari på vår numera "sedvanliga" mötesplats, Anhörigcenter i Härnösand.

När gästerna och årsmötesdeltagarna kom serverades "bubbel" och salta pinnar varefter årsmötet inleddes med ljuständning och en tyst minut för de medlemmar som under verksamhetsåret lämnat oss.

Ciderflaskor och salta pinnar

Till ordförande för årsmötet valdes Lennart Moberg, till mötessekreterare valdes Lena Nordin från HSO Funktionsrätt Härnösand och till justeringsperson tillika rösträknare, Lisbeth von Post.

Årsmötesdeltagare runt ett bord

Den formella delen av föreningens årsmöte förlöpte tämligen snabbt och "smärtfritt", inklusive beslut om ansvarsfrihet för den avgående styrelsen samt val av delvis ny styrelse

Årsmöteshandlingar

Årsmötesprotokoll

Årsmötet avslutades med avtackning av vår mångåriga styrelseledamot och därtill tidigare ordförande Margit Viklund. Margit som under en mängd år varit föreningens "allt i allo" som knutpunkt, bagerska av fantastiskt gott fika- och matbröd, nätverksbyggare, "fena" på att söka bidrag till föreningen, styrelseledamot samt inte minst ordförande!

Ja, som förening har vi alla stor anledning att vara tacksam för Margits ovärderliga insats för oss i vår förening vilket vi tydligt visade genom att "promovera" henne till hedersmedlem i vår styrelse!

Margit i blomsterkrans

I årsmötets "halvlek" serverades prinsesstårta med texten Gott Nytt År och servetterna gick i tulpanernas olika, vackra färger!

Prinsesstårta med texten gott nytt år

Efter avnjutandet av "årsmötestårtan" jämte kaffe/te var det dags för "vår" Jarmo Nykyri att ta vid som utifrån temat "Röst, rörelse & rytmik" tränade  muskler såväl som röst!

Mötesdeltagare sträcker upp armarna

Jarmo och Margit

Avslutningsvis tog oss Jarmo Nykyri med i allsång med ett flertal "örhängen" men mest uppskattat blev Evert Taubes "Sjösalavals" som för dagen omarbetats till "...då Margit Viklund med ett skutt hoppar ut ur sin säng".

Och vilken skönsång sen - du, ja Ni ALLA skulle ha varit med!

Text: Lennart Moberg.

Foto: Barbro Jansson och Lena Nordin.