Solen lyser in på en dimmig tjärn, genom en rad tallar och granar
Jönköping

Välkommen till Parkinson Jönköpings län!

Vi är en länsförening inom Parkinsonförbundet som engagerar personer med Parkinson, anhöriga, vårdgivare och andra intresserade i Jönköpings län. Vi hoppas att du ska hitta den information du söker på våra sidor. Du alltid välkommen att kontakta oss med frågor och synpunkter.

Vår ambition är att skapa personliga kontaktnät, erbjuda utvecklande och nöjsamma aktiviteter, få allmänheten att uppmärksamma de parkinsonsjukas situation, informera om diagnosen, egenvård och länets sjukvård. Vi samverkar också med andra organisationer för att öka tillgängligheten i samhället och sjukvården för sjuka och funktionshindrade.

Kontaktperson: Janos Dios, ordförande

E-post: janos.l.dios@gmail.com

Kommande aktiviteter

Finns inget att visa för tillfället.

• En kvinna sitter på en parkbänk och tittar bort

Mera LIV - lugnt inre välmående

Mera LIV - Lugnt inre välmående vänder sig i första hand till dig som har drabbats av hjärntrötthet, stroke eller Parkinsons sjukdom. Men även till närstående. Alla kan delta, vi anpassar övningarna för dig. Kom som du är.

Publiceringsdatum: 10 november 2022

• En person som tränar boxning framför tv:n

Digital boxningsträning

Narva Boxningsklubb erbjuder tränarledd träning via Zoom. Kontakta Narva BK Stockholm, Hans Lindahl, ordförande eller Jenny Lundberg, tränare.

Publiceringsdatum: 06 oktober 2022

• Riksförbundet

Yngre Parkinsonträffen september 2022

Nätverket Yngre Parkinson träffades på Värmdö helgen 2-4 september. Det blev tillfälle till social samvaro, intressanta föreläsningar och aktiv fritid.

Publiceringsdatum: 06 september 2022

• Eva-Lena Jansson

Den ojämlika sjukvården drabbar personer med Parkinsons sjukdom

I dagens Sverige får personer med Parkinsons sjukdom inte tillgång till den vård och behandling som de har rätt till.

Publiceringsdatum: 06 maj 2022

Parkinsonlinjen

Du som har Parkinson eller är närstående kan prata med andra i samma situation. Den som svarar har tystnadsplikt.

Ring 08-666 20 77

Måndag och onsdag kl. 19-21
Tisdag och torsdag kl. 10-12

Gula tulpaner med blå bakgrund

Bli medlem

Hos förbundet och våra föreningar får du råd och tips samt utbildning om sjukdomen, om mediciner och behandlingsprinciper som är viktiga för dig i ditt fortsatta samarbete med vården.

Bli medlem

Flera människors händer lagda på varandra

Stöd oss

Du kan stödja vår verksamhet på olika sätt. Du kan ge en gåva och du kan bli medlem i förbundet.

Ge en gåva