Anhörigwebbinarium

Publiceringsdatum: 13 oktober 2023

Torsdag 12 oktober sände Parkinsonförbundet ett digitalt seminarium för förbundets anhörigmedlemmar. Webbinariet spelades in och kan ses här.

Förbundets vice ordförande Monica Vikingsson var moderator. Medverkande var anhörigkonsulenterna Margareta Hartzell och Cecilia Erkstam, geriatriker Johan Lökk som även är ersättare i Parkinsonförbundets styrelse. Dessutom medverkade Gunnar Asteberg, samordnare och volontär i Parkinsonlinjen. Från kansliet medverkade generalsekreterare Jenny Lundström. Monica Vikingsson och Gunnar Asteberg har båda lång erfarenhet av att vara anhörig till närstående med Parkinsons sjukdom och Lewy bodydemens.

Länk till det inspelade webbinariet

Här är länken till anhörigwebbinariet

Där finns även programmet och en presentation av de medverkande.

Webbinariet spelas in. En länk till filmen kommer att läggas ut här på vår hemsida.

Programmet finns att ladda ner som pdf.