Eva-Lena Jansson

Parkinson, politik och pingis

Publiceringsdatum: 22 juni 2023

Onsdagen den 28 juni arrangerar Parkinson Gotland ett medlemsmöte med Parkinsonförbundets ordförande Eva-Lena Jansson.

Tid: 28 juni klockan 14.00

Plats: S:t Olofssalen på Korpen

Eva-Lena Jansson, förbundsordförande sedan 2021, vill ta del av medlemmarnas upplevelse av vården för de parkinsonsjuka på ön. Parkinson Gotland kommer att lyfta de frågor som föreningen ställt till Region Gotland.

I samband med mötet så kommer det finnas pingisbord och prova på att spela med Eva-Lena. Pingis, eller bordtennis som sporten heter, är tillsammans med boxning och dans en av dom fysiska aktiviteter som många parkinsonsjuka utövar.

Karta som visar var S:t Olofssalen ligger

Fakta om Parkinsonförbundet: Parkinsonförbundet är en ideell organisation med cirka 9.000 medlemmar i 24 länsföreningar. Förbundet arbetar med att förbättra förhållandena för personer med Parkinsons sjukdom, med parkinsonliknande sjukdomar, och för anhöriga. Parkinsonförbundet är den enda patientorganisation som uteslutande arbetar för att förbättra villkoren för personer med Parkinsons sjukdom.