Gula tulpaner med blå bakgrund

Sommarträff med vår förbundsordförande

Hej parkinsonvänner! Torsdagen den 27 juni kl.12.00 är ni välkomna till Langska Caféet för en lätt lunch som föreningen bjuder på. Vi hoppas kunna sitta i trädgården men det finns möjligheter att gå inomhus vid regn.

Eva-Lena Jansson, vår förbundsordförande, som är här med anledning av Almedalsveckan, kommer för att träffa oss och för att informera oss om aktuella frågor på förbundsnivå. Diskutera frågan om statligt ansvar för vården på Gotland. Vad kan vi och förbundet göra för att vi skall få neurologer med fast anställning på Gotland.

För att vi inte skall behöva vänta alltför länge på mackorna, ty här görs mackorna efter hand på beställning, så kan du i din anmälan berätta vilken sorts macka du vill ha, kaffe, te eller annan dryck. Och så förbeställer vi så att det är färdigt till kl.12.00. Nedan finns en bild där det framgår vad man kan välja mellan. Ange också ev. allergier och intoleranser.

Anmälan

Anmälan skickas till stig.skallak@gmail.com eller ring 0705-46 08 77 senast den 25 juni kl 11.00.

Hitta dit

Av kartan (nedan) kan du se att huset märkt 5 är Gotlands sjukhem och huset märkt 9 är huvudinfarten till Langska huset (se blå vägvisarlinje). Om du, som har rollator eller rullstol, har svårt att ta dig ner till trädgården via trappan så finns det en annan väg in (se den andra blå linjen) där man kan köra in på Gotlands Medias (nr 11) parkering och ta sig in till Langskas trädgård genom grinden i staketet. Rakt väster om nr.11 ser ni delar av kryssningskajen.

kartbild

Nu hoppas vi att ni kommer för att få information från Eva-Lena men också för att träffas och umgås under trevliga former.

Välkomna!