Karlstad Startsida

Lokalföreningens styrelse finns här »

Innehållsförteckning finns här »

Kallelse till årsmöte 2019 i Parkinson Karlstad

Datum:        Onsdagen den 6 februari 2019

Tid:                                    Kl. 13.30 – 15.30

Plats:                                 Västerstrandskyrkans lokaler i Karlstad

13.30 - 14.00                    Årsmötesförhandlingar

14.00 – 15.00                   Kaffe med landgång

För Verksamhetsberättelse 2018 klicka här»

För Verksamhetsplan 2019 klicka här»

För Valberedningens förslag klicka här»

Lägg denna kallelse på minnet! Vi vill att ni anmäler er i förväg, så att vi vet hur mycket fika vi ska ordna. Anmäl dig till Arne Grahn per tfn:070-601 61 92. Eller per e-post arngra@telia.com senast den 1 feb. 2019.

Ni som inte varit med tidigare på våra möten ta tillfället i akt och kom och bekanta er med oss och vår verksamhet.

Varmt välkomna hälsar styrelsen i Parkinson Karlstad

Sonja Sakari

ordförande

Följande medlemsmöten är inbokade för våren 2019:

Den 20 feb kl 13:30 i Västerstrandskyrkan. Lars Johansson visar bilder och berättar om sin hembygd Tolitas historia under 150 år.

Den 20 mars kl 13:30 samlas vi i resurscentrum i Karlstad och blir guidade runt och får information om hjälpmedel, som finns att tillgå.

Den 10 April kl 13:30 samlas vi i Västerstrandskyrkan och fortsätter den pågående genomgången av boken Parkinson från A till Ö.

Den 8 maj kl 13:30 samlas vi på Mariebergskogens parkering för samåkning till Åstorps gård. Där besöker vi en handelsträdgård med rikt utbud av växter. Vi blir visade runt och ges tillfälle att köpa växter till vårplanteringen i våra trädgårdar. Vi bjuder på fika på plats. Särskild inbjudan kommer att skickas ut.

Den 22 maj samlas vi vid Mariebergsskogens parkering för samåkning till på Finnbråtens gård utanför Karlstad. Där blir vi visade runt och får en inblick i hur ett lantbruk fungerar. Särskild inbjudan kommer att skickas ut.

Övriga Extra projekt under 2019

Boxningsträningen

Den boxningsträning, som många av oss deltagit i och uppskattat under år 2018, har vi för avsikt att fortsätta med. Nya deltagare är välkomna. Anmälan till vårens termin görs till Berit Nilsson per tfn: 054- 86 64 52, eller 070-485 16 25, eller e-post berit.nilsson43@yahoo.se  Senast  25/1 2019.

Dansträning:

Den träning i balans och koordination till musik som vi kallar ”dansträning” kommer vi att fortsätta under våren 2019. Anmäl ert intresse till Arne Grahn på tfn: 070- 601 61 92 eller på mail under  adress: arngra@telia.com  senast  31/1 2019.

Värmland startsida

Karlstad

Kristinehamn

Webbansvarig: Hans Forsberg
(Vill du skicka ett mejl med förslag
till förbättringar eller någon annat
önskemål kan du klicka på namnet.
Fungerar inte detta skickar du mejlet till
hans.forsberg@live.com)

Sidan uppdaterad: 2018-01-21