Aktuellt

Nu startar vi höstens verksamhet och inleder traditionsenligt med en trevlig runda bangolf. Det sker tisdagen den 10 september kl. 14.00 till ca 16.00 på minigolfbanan (bangolf) i Akalla. Vi hoppas på ett strålande brittsommarväder.

Detta är inte bara en förnämlig golfbana utan även en vacker och avkopplande miljö. Den som inte är intresserad av att spela golf kan njuta av blomsterprakten och den vackra omgivningen. Det finns gott om bänkar inom banområdet, där man kan sitta och titta på när andra spelar. Där finns också ett litet café. Föreningen bjuder på golfpartiet och på fika efteråt.

Tunnelbana: Ta linje 11 till ändstationen Akalla. Sitt längst fram i tåget, välj utgången ”Akalla By”. Ta rulltrappan upp till torget, gå tvärs över och in på den lilla skogsvägen rakt fram. Håll till vänster varje gång vägen delar sig. Skyltar ”Minigolf” finns. Du passerar en ankdamm på höger sida och en lada på vänster. Efter ca 400 m är du framme.

Bil: Kör till Torneågatan och parkera vid gatans slut där det finns en liten parkering vid Akalla By. Därifrån går man ca 5–6 minuter till golfbanan. De bilburna samlas där ca 13.50 varifrån vägvisning kommer att ske.

Varmt välkomna!

Frågor och anmälan om deltagande senast den 9 september till:

Norbert Bucher
tfn 0762-394373

Anna-Lena Bucher
bucherannalena@gmail.com
tfn 073-9185823

Välkommen till Parkinsonföreningen Solna–Sundbyberg

Lokalföreningen Parkinson Solna–Sundbyberg bildades våren 2012 och har idag mer än 100 medlemmar. Föreningen är främst till för parkinsonsjuka och deras anhöriga i kommunerna Solna, Sundbyberg och Kista, men även andra som är intresserade av föreningens arbete kan bli medlemmar. Målsättningen är att utifrån medlemmarnas föutsättningar och behov bidra till en höjning av den enskildes livskvalitet.  Vi ordnar bl. a. föredragshållare, diskussionsgrupper, studiecirklar, utflykter och musikstunder.

Föreningen samarbetar med Alliansen för Personer med Funktionsnedsättning (apf) i Solna och Sundbyberg samt med Studieförbundet Vuxenskolan.

Bidrag till föreningen kan sättas in på plusgiro 638812- 8

Här finns vår lokal

Sundbybergs Allaktivitetshus, Sturegatan 10-12 i Sundbyberg.

Det är lätt att ta sig hit med kommunala färdmedel, tunnelbana, pendeltåg, tvärbanan eller bussar till Sundbybergs station och därefter en mycket kort promenad.

Sven-Henrik Vidhall, ordförande

08 7518464  070 5926336