Välkommen till Parkinson Malmö

OBS Senaste nytt om boxningsträningen!

Start 11 augusti tisdagar och torsdagar klockan 17.30 - 18.30. Vi tränar vid Öresunds Funkis-badet (f.d. Handikappbadet) nära brygga 6, Ribersborg. Vi tränar utomhus så länge vädret tillåter.

Med hälsningar från BK FOX, Fredrik, Josefin och Axel,

Boule.

Välkommen att spela boule i Pildammsparken vid Carl Gustafs väg i Malmö måndag 5 oktober klockan 17:30.

Aktiviteter hösten 2020

Titta i kalendariet för höstens aktiviteter

Boxning för Parkinson hösten 2020

Det är boxningsklubben BK Fox som arrangerar träningen i samarbete med Narva boxningsklubb i Stockholm.

All träning inomhus är inställd. Vi tränar utomhus vid Öresunds Funkis-badet (f.d. Handikappbadet) i närheten av brygga 6, Ribersborg. Beroende på utvecklingen av pandomin kan träningen inomhus återupptas när FHI kommer med nya riktlinjer för inomhusaktiveteter gällande träning.

Adressen till BK Fox: Lundavägen 56. Ligger mellan Sportfiskegiganten och Lundagrossisten. Kör in där skylten Carglass är. BK Fox längst in på Parkeringen vid ingången till Carglass.

Anhöriga är givetvis välkomna.

Ingen föranmälan behövs.

Har du frågor så kontakta Carina Linfeldt 070-980 90 65, epost: carina.linfeldt@telia.com  eller Inge Nordqvist 070-685 90 42, epost: ingekul00@gmail.com

Lugnt Inre Välmående

Vi anordnar funktionell träning där vi har roligt tillsammans. Vi mixar ro- och stillhetsövningar, sköna rörelser till musik, olika balansövningar och andra medvetna rörelser.

P.g.a. pandomin har vi nu digitala LIV-pass. För information se: Parkinson Skåne hemsida.

Dans för Parkinson.

Under hösten 2020 bjuder Skånes Dansteater in till dansworkshopar för dig med Parkinson. Fysiska träffar är inte möjligt under pandomin. Istället körs dansworkshoppar on-line via Zoom. Om du är intresserad av att delta eller vill veta mer kontakta Tanja Mangalanayagam på 040-20 86 93 eller epost: dialog@skanesdansteater.se. Adress: Östra Varvsgatan 13. Läs mer om dansen på Parkinson Skåne hemsida.

Riktlinjer för vård av Parkinson sjukdom.

Klicka här för att läsa om Socialstyrelsens riktlinjer.

Visste du att...
som medlem i Parkinson Skåne är du välkommen till alla medlemsarrangemang som finns i våra lokalföreningar. Titta gärna runt och se vad de övriga lokalföreningarna i vårt län erbjuder.

Kalendarium

Här finns samtliga aktiviteter samlade som rör Parkinson Skåne och dess lokalföreningar

LÄS MER!

Nya kontaktuppgifter till dig?

Viktigt med mailadress. Den hjälper oss att spara pengar.

Mobilnumret gör att du kan få SMS som påminnelse om aktivitet?

Vänligen meddela kerstin@parkinsonskane.se så blir det rätt i vårt register och alla utskick kommer fram!

Styrelse 2020

epost: ingekul00@gmail.com

Webbredaktör: Håkan Elfgren och Inge Nordqvist

Senast uppdaterad: 2020-09-28

Golf för personer med stroke och Parkinson.

Läs mer om golfen på Parkinson Skåne hemsida.
Klicka här för att läsa om Re:Action.