Välkommen till Parkinson Malmö

Parkinson Malmö har haft årsmöte 8 februari.

Årsmötet genomfördes digitalt via Zomm under ledning av  Monica Vikingsson, Parkinson Skåne, som också valdes till mötets ordförande. Deltagare var styrelsen och 8 medlemmar. En motion om att starta bordtennisspel behandlades och kommer att påbörjas till hösten om det är möjligt beroende på pandemin. Mötet valde ordförande Stig Åström på ett år. Övriga i styrelsen fortsätter då de tidigare är valda på två år.

Boule.

Efter en försiktig men lovande start lägger vi nu boulekloten på vinterförvaring. Vi plockar fram dem igen när vårsolen börjar skina.

Aktiviteter våren 2021

Titta i kalendariet för vårens aktiviteter

Nytt om boxningen våren 2021.

Sedan 6 november har vi tränat boxning digitalt via ZOOM varje tisdag och torsdag klockan 18:00 till 19:00. Vi tränar hemma. Vill du delta ska du kontakta Narges El Alawi, BK FOX via appen WhatsApp med SMS på telefonnummer +46 79 058 39 44 för att få en inbjudan.

Är du medlem i Parkinsonförbundet kostar det 100 SEK per år i medlemsavgift i BK FOX. Plusgiro: 494 42 35-3 eller Swish: 123 213 1472.

NYTT! Vi börjar utomhusträning 28 mars klockan 12 i Beijers park. Därefter varje söndag klockan 12 tills vidare. Vi samlas i närheten av scenen och utegymmet. Det finns ett café i närheten så möjlighet att fika utomhus finns. Vi kommer att fortsätta med träningen hemma med ZOOM varje onsdag klockan 18:00. Kontakta Narges på telefonnumret ovan och få inbjudan och intruktion om ZOOM.

Boxning för Parkinson.

Det är boxningsklubben BK Fox som arrangerar träningen i samarbete med Narva boxningsklubb i Stockholm.

All träning inomhus är inställd.

Adressen till BK Fox: Lundavägen 56. Ligger mellan Sportfiskegiganten och Lundagrossisten. Kör in där skylten Carglass är. BK Fox längst in på Parkeringen vid ingången till Carglass.

Anhöriga är givetvis välkomna.

Ingen föranmälan behövs.

Har du frågor så kontakta Carina Linfeldt 070-980 90 65, epost: carina.linfeldt@telia.com  eller Inge Nordqvist 070-685 90 42, epost: ingekul00@gmail.com

Lugnt Inre Välmående

Vi anordnar funktionell träning där vi har roligt tillsammans. Vi mixar ro- och stillhetsövningar, sköna rörelser till musik, olika balansövningar och andra medvetna rörelser.

P.g.a. pandomin har vi nu digitala LIV-pass. För information se: Aktuellt Parkinson Skåne tidskrift.

Dans för Parkinson.

Under hösten 2020 bjuder Skånes Dansteater in till dansworkshopar för dig med Parkinson. Fysiska träffar är inte möjligt under pandomin. Istället körs dansworkshoppar on-line via Zoom. Om du är intresserad av att delta eller vill veta mer kontakta Tanja Mangalanayagam på 040-20 86 93 eller epost: dialog@skanesdansteater.se. Adress: Östra Varvsgatan 13. Läs mer om dansen på Aktuellt Parkinson Skåne tidskrift.

Riktlinjer för vård av Parkinson sjukdom.

Klicka här för att läsa om Socialstyrelsens riktlinjer.

Visste du att...
som medlem i Parkinson Skåne är du välkommen till alla medlemsarrangemang som finns i våra lokalföreningar. Titta gärna runt och se vad de övriga lokalföreningarna i vårt län erbjuder.

Kalendarium

Här finns samtliga aktiviteter samlade som rör Parkinson Skåne och dess lokalföreningar

LÄS MER!

Nya kontaktuppgifter till dig?

Viktigt med mailadress. Den hjälper oss att spara pengar.

Mobilnumret gör att du kan få SMS som påminnelse om aktivitet?

Vänligen meddela kerstin@parkinsonskane.se så blir det rätt i vårt register och alla utskick kommer fram!

Styrelse 2021

epost: ingekul00@gmail.com

Webbredaktör: Håkan Elfgren och Inge Nordqvist

Senast uppdaterad: 2021-04-10

Golf för personer med stroke och Parkinson.

Läs mer om golfen på Parkinson Skåne hemsida.
Klicka här för att läsa om Re:Action.

Medlemstidning

Vår medlemstidning är numera en webbtidning. Aktuellt Parkinson Skåne

I denna tidning kan du också komma med tips!

Har du ett tips om en intressant nyhet, person eller en händelse?

Klicka på bilden under och lämna ett tips!

Läs artikel om vår tränare Fredrik Blomgren i medlemstidningen Aktuellt Parkinson Skåne.