2012 i korthet

Föreningen hade vid årets slut 311 medlemmar, en ökning med 85 medlemmar under 2012. Conny har värvat flest nya medlemmar i Sverige och medverkade i Unitywalk,  Amsterdam.

Årsmötet hölls den 22 feb där Ingvor Ohlsson  avtackades efter många år i styelsearbetet med hedersmedalj och blommor. Styrelsen har under året haft 10 protokollförda sammanträden. Ordförandekonferensen hölls i Sätra brunn.

Vi har deltagit i möte med hälso- och sjukvårdsnämnden i Dalsland. Personal på äldreboende i Vänersborg har informerats om Parkinson liksom undersköterskor på komvux. Vi har medverkat på anhörigdagen i Trollhättan.  Christer och Birgitta Kambo deltog i kurs ang. det nya medlemsregistret.

Den 3 mars deltog 140 personer vid en stor föreläsning på teatern i Vänersborg. Docent Bo Johnels, psykiatriker Peter Berglund, parkinsonsköterska, äldreomsorgschef och Lss-handläggare föreläste.

På vårens resa som gick till Österlen 17-19 maj åkte 36 medlemmar med. På dagsresan till Falköpingsbygden åkte 34 medlemmar med. Resorna är alltid lika uppskattade.

Paul Sahlin sjöng och berättade för 40 medlemmar i Uddevalla. Julbordet var mycket uppskattat och avnjöts av mer än 40 medlemmar på Quality Hotel i Vänersborg.

Vattengympa har hållits i varmvattenbassängen i Vänersborg varje torsdag.

Medicinsk YOGA hade vi under våren och under hösten Mindfullness i Trollhättan.

2013 i korthet

Föreningen hade vid årets slut 328 medlemmar.

Årsmötet hölls den 26 feb. Styrelsen har under året haft 8 protokollförda sammanträden.

Vårens resa 9maj-11maj gick till Skagen där vi bl.a. besökte Skagenmuseét och åkte med sandormen.  Vi var 37 medlemmar med på resan.

Ann-Marie och MajGreth deltog på kongressen som hölls i Barkaby.

Vi har informerat om Parkinsons sjukdom tilll blivande undersköterskor på komvux i Vänersborg.

Vi har medverkat på anhörigdagen i Uddevalla.

Christer och Birgitta Kambo deltog i kurs ang. det nya medlemsregistret.

Den 21 mars deltog 120 personer vid en stor föreläsning i Mellerud. Michael Matousek på Vasa Parkinsonmottagning i GBG föreläste om behandlingsmöjligheter och tillgänglighet vid Parkinson sjukdom. Förläsningar hölls även om bistånd, hjälpmedel, träning, färdtjänst, parkeringstillstånd och om välbefinnande och aktiviteter för parkinsonsjuka i Rådahallen.

I sep informerade Conny, Christer och Britt-Marie blivande undersköterskor på komvux i Vänersborg om Parkinson.

På hösten hade vi mycket uppskattade Må bra dagar på Piperska i Lundsbrunn.

I december åt vi julbord på Qality Hotel i Vänersborg.

Vattengympa har hållits i varmvattenbassängen i Vänersborg varje torsdag under året.

Studicirklar har vi haft i både Uddevalla och i Vänersborg.

2014

Årsmötet hölls den 25e februari i Trollättan. Ett fyrtiotal personer deltog. Inger Lundgren, Parkinsonförbundets generalsekreterare hade kommit ner till Trollhättan för att deltaga i vårt årsmöte.

Föreläsning 19 mars

Neurolog Filip Berguist, färdtjänsthandläggare, parkinsonsköterska samt tandhygenist föreläste på Strömkarlsgården i Trollhättan. Hela föreläsningen var mycket uppskattad. Det deltog 180 personer.

Laxbuffé

Torsdagen den 17 april åt vi laxbuffé på Laxbutken i Ljungskile. Vi bjöd de Pakinsonsjuka medlemmarna på buffén. Vi var 55 medlemmar som inmundigade den goda laxbuffén.

Resa

Vårens resa 29-31 maj gick till Telemarkskanalen i Norge. Porsgrunn och deras porslinsfabrik fick ett besök av oss. Vi hade underbart väder när kanalbåten Henrik Ibsen tog oss genom 15 handdrivna slussar från Skien till Lunde. På båten var det jättegod buffé både dit och hemresan. Vi var 24 resenärer med på resan och det var jättetrevligt.

Brainbus

Vi bemannade brainbus den 25e juli i Uddevalla. Ett samarbete mellan Parkinson och Neuroförbundet

Piperska

Den 29 september till 1 oktober var vi 31 medlemmar som tillbringade Må Bra-dagar på Piperska i Lundsbrunn.

Julbord

Den 30 november åt 51 melemmar julbord på Quality Hotel i Vänersborg.