Dagsresa

12 september åker vi på en härlig dagsresa.

Avresa från Vargön 8.30, VBG järnvägsstation 8.45, Uddevalla museum 9.15 och
THN resecentrum 9.45

10.30 Magnolia Trädgård & Café, fika, info och rundvandring, handla i butik.
12.30 lunch Trollabo Kvarn alt Herrljunga hotell.
13.45 Herrljunga Cider med guidad rundvandring i fabrik, provsmakning av ci-der
15.30 Gäsene mejeri med info/film, kaffe med god ostmacka samt ostprovning.
16.45 Hemresa efter en givande dag med ankomst Trollhättan ca 18.00

Vi bjuder de parkinsonsjuka och övriga medlemmar betalar 300kr (ord pris 500kr). Anmälan senast 2 sep till Eva 0702 16 14 52 alt parkin-son.nu@hotmail.se

Piperska

19 - 21 september har vi må-bra-dagar på Piperska i Lundsbrunn.

Vi vill erbjuda några dagar där du bor i vacker miljö där du kopplar av, äter gott, umgås och njuter.

Ingemar Enström hämtar oss på torsdagen den 19 sep från VBG jvst 7.25, Uddevalla museum 7.50, THN resec 8.30 och kör hem oss lördag 21 sep kl. 14.00.

Efter frukost varje morgon har vi avslappning, en stilla stund där vi slappnar av i  sköna fåtöljer och lyssnar på rogivande musik.

Misterbandet spelar allt från Galenskaparna till läsarsånger och de kommer och spelar för oss på torsdag kl.19.00. De är väldigt uppskattade.

Piperska berättar historien om hur Piperska kom till och visar filmen ”Min Balsamerade Mor” första dagen. Vi ska få prova på Kundalinimeditation med Kerstin på fredag kl.11.30 och Frigörande dans med Sofia blir på torsdag.

Frukost serveras 8.30, lunch 13.00, fika 11.00 och 15.30, kvällsmat 18.00 och  kvällsfika 20.30

De erbjuder taktil och klassisk massage samt medicinsk fotvård till en kostnad av  450kr/behandling. Behandlingar som ni beställer betalas kontant eller med swich. i samband med behandling. OBS! Bokning av behandlingar är bindande och anmäls senast 19/8.

Piperska tillhandahåller handdukar och  sänglinne men du bäddar själv och tar med hygienartiklar

Sista anmälningsdag: den 19/8 till 0702 16 14 52 alt parkinson.nu@hotmail.se Ring gärna om du har frågor. OBS! 30 platser! Vid anmälan meddela specialkost och om du vill ha någon/flera behandlingar samt om du vill bo i dubbelrum eller enkelrum.
Vi bjuder de Parkinsonsjuka och övriga medlemmar betalar 500kr på bg 871–8793 senast 10 sep. Parkinsonsjuka med sin medhjälpare har förtur. Avbokning senast 10 sep. Om man uteblir utan att meddela betalar ni 500kr/person. Det gäller alla. (ord. pris är 1900kr/person). Vi ska ha en väldig trevlig vistelse på Piperska.