VÅRENS RESA 2022 går till Västerås med omnejd i maj. (Exakta tider uppdateras närmare och anmälan öppnar senare)

Torsdag
Vi reser från Vargön, fyrkanten 7.30, Vänersborgs järnvägsstation 7.40,
från Uddevalla museum 8.15, från Trollhättans resecentrum 8.45. Lunch på Dinners i Arboga 12.30. Bussrundtur i Västerås med lokalguide 14.30-16.30. Ankomst till Scandic hotell i Västerås ca 17.30 där vi äter middag 18.30.

Fredag
Frukost, avresa mot Sala Silvergruva där vi får rundvandring och därefter lunch på Sala Värdshus. Sen åker vi till Skultuna mässingbruk där vi får presentation av mässingbruket och handla i outleten och fika. Åter till hotellet och middag 18.30.

Lördag
Frukost, utcheckning och färd mot Gripsholms slott med rundvisning på slottet och Utomhusvisning på bl.a. borggårdarna för de som inte kan gå i trappor. Båda turerna tar ca 45min och man anpassar sig efter gruppen. Därefter hemrsea med lunchstopp. Åter till Trollhättan ca 17.00

Priset vid 30 resenärer är 1000 kr/person för parkinsonssjuka och deras medhjälpare. Övriga stödmedlemmar betalar 3000kr (ordinarie pris). Enkelrumstillägg 750kr. Alla Parkinsonsjuka ska ha var sin medhjälpare med sig.

Ingår i priset: bussresa med vår suveräna busschaufför Ingemar Enström, del i       dubbelrum, två frukostar, tre luncher, två middagar, guider samt entrér till besöksmålen enl. program.

Betalning sker till vårat bankgiro 871-8793 när ni får besked att resan blir av.

Anmälan senast den 13 april till  parkinson.nu@hotmail.se  eller till Eva 0702 16 14 52, Conny 0709 66 56 91

OM PANDEMIN TILLÅTER

15-17 augusti 2022 har vi må-bra-dagar på Piperska i     Lundsbrunn. (Exakta tider uppdateras närmare och anmälan öppnar senare)

Vi vill erbjuda några dagar där du bor i vacker miljö där du kopplar av, äter gott, umgås och njuter.
En månad innan avresa meddelar vi färdsätt: buss eller bil.
Efter frukost varje morgon har vi avslappning, en stilla stund där vi slappnar av i  sköna fåtöljer och lyssnar på rogivande musik.
Piperska berättar historien om hur Piperska kom till och visar filmen ”Min Balsamerade Mor” första dagen. Vi ska få prova på Qigong samt föreläsning & workshop: ”Konsten att överleva alla goda råd”.
Vi har underhållning uppträdande med musik och sång en kväll.

Frukost serveras 8.30, lunch 13.00, fika 11.00 och 15.30, kvällsmat 18.00 och  kvällsfika 20.30
De erbjuder mjuk och klassisk massage samt medicinsk fotvård till en kostnad av  450kr/behandling 1 tim, Ansiktsmassage, benmasasge och ryggmassage 30min tillen kostnad av 300kr/behandling. Behandlingar som ni beställer betalas kontant eller med swish. i samband med behandling. OBS! Bokning av behandlingar är bindande och anmäls senast 16/7.
Piperska tillhandahåller handdukar och  sänglinne men du bäddar själv.
Vi bjuder de Parkinsonsjuka och övriga medlemmar betalar 500kr på bg 871–8793 senast 1aug. Parkinsonsjuka med sin medhjälpare har förtur. Avbokning senast 1 aug. Om man uteblir utan att meddela betalar ni 500kr/person. Det gäller alla. (ord. pris är 2 985kr/person). Vi ska ha en väldig trevlig vistelse på Piperska.