Pågående aktiviteter

Fikaträffar under våren

Kommer vi att ha där vi träffas på caféer. Vi har trevligt tillsammans och fikar gott. Ingen anmälan bara kom som du är och du får gärna ta med någon om du vill. Var och en betalar sin egen fika.

Trollhättan: Första onsdagen varje månad (ej januari) 6/2, 6/3, 3/4, 2/5.och 5/6.  kl.15 på Ritz, Hjortmossegatan 73. Ring Birgitta 0737 00 06 63 vid frågor.

Lysekil: Första måndagen varje månad (ej januari) på Björsells konditori, Kungsgatan 22. Ring Tomas 0739 96 35 81 för information om tid.

Vänersborg: Andra tisdagen varje månad (ej januari) 12/2, 12/3, 9/4, 14/5 och 11/6 kl.15.00 på Princess, Sundsgatan 5. Ring Ingvor 0730 60 45 45 vid frågor.

Åmål:  Hör av till Lisbeth Karlsson 0705 73 41 70 så berättar hon var och när det är fika.

Uddevalla: Andra onsdagen varje månad (ej Januari) 13/2, 13/3, 10/4, 8/5 och 12/6 kl. 15 på Cafe Ryttaren på Södra Drottningatan. Ring Lisbeth 0734 48 49 53 vid frågor.

Träffar för oss under 65 år

Vi träffas och fikar 16/1, 13/2, 13/3 och 17/4 kl. 18:00-20:00 på Frivillig-centrum, Brattgatan 6, Uddevalla. Kaffe och kaka finns att köpa. Vänner och nära är också välkomna.  Ring Charlotte 0709–757097 vid frågor.

Dans för personer med parkinsons sjukdom

Plats: Vänerparken i Vänersborg (granne med vattenpalatset).
Tisdagar 12/2, 26/2, 5/3, 12/3, 19/3 och 26/3 kl.13.00-14.30. Fika ingår.
Vi får stöd av stol, balettstång eller person. Ingen förkunskap krävs. Gratis.
Anmälan och frågor till Ann-Mari Nilsson 070 31 85 902 eller
ann-mari.nilsson@telia.com senast 24/1 (12 platser samt följeslagare)

Medicinsk boxning

Trollhättan: boxning. 2pass/vecka jan-juni.  Ingår i högkostnadsskyddet För info eller anmälan kontakta Leg. Sjukgymnast Christian Jönsson 070-779 15 00 eller christian.jonsson@alvhogsborg.se senast 7 jan

Vattengympa

Strokeföreningen har vattengympa i varmvattenbassängen i vattenpalatset i Vänersborg fredagar kl.12.00-13.00 500 kr/termin. Man får en testgång. Det startar 11 jan-juni. Anmälan o frågor till Ingrid 0706 61 44 07

Årsmöte

Kallelse till föreningens Årsmöte onsdagen den 6 mars kl.17.00 i HSB-lokalen,  Karlstorpsvägen 133 i Trollhättan. Vägbeskrivning: Kör E45:an mot  Göteborg.  Passera rondellen vid infarten till centrum. Efter ca 400 meter sväng höger mot  Karlstorp vid trafikljusen. Sväng till vänster i nästa rondell. Du är nu  på  Karlstorpsvägen och fortsätter ca 300 meter. På vänster sida ligger Pizzeria  SPLIT. Dörren intill ligger vår möteslokal. Förutom stadgeenliga  årsmötesförhandlingar  bjuder vi på kaffe och semla.

Anmälan till årsmötet senast  28 feb till parkinson.nu@hotmail.se eller till  Christer Kambo 0520-96 037, 0737 00 06 63

Mejladresser

Vi vill att ni lämnar er mejladress till parkinson.nu@hotmail.se för att ni ska kunna få mer information oftare, för att få bättre kommunikation och för att få ner kostnaderna så att vi får pengar över till annat, bl.a. resor, m.m.

Rehabilitering och bidrag.

Information finns att läsa och svar på eventuella frågor angående rehabilitering och bidrag klicka på nedanstående länk:

Kommande aktiviteter

20-ÅRSJUBILEUM FÖR VÅR LÄNSFÖRENING

På Världsparkinsondagen torsdagen den 11april kl. 16.00 i Rådhussalen, Kungsgatan 15 i Vänersborg firar vi med pompa och ståt. WeMeNy underhåller med gamla goa låtar och lite roligt tjöt däremellan. Vi bjuder på middag, kaffe och tårta till de parkinsonsjuka med en stödmedlem. Övriga betalar 250kr. (ord.pris 350kr) Lotterier med fina vinster finns. Det blir så trevligt.
Anmälan och frågor senast 4 april till parkinson.nu@hotmail.se eller till Eva  0702 16 14 52 , Om man uteblir utan att avboka faktureras man på 250kr, det gäller alla. Alla är Hjärtligt Välkomna till denna supertrevliga eftermiddag.

Laxbuffé

Skärtorsdagen den 18 april.14.00 äter vi laxbuffé på Laxbutiken i Ljungskile. Vi bjuder parkinsonsjuka medlemmar på buffén och övriga medlemmar betalar
250 kr (ord. Pris 350kr). Uteblir man utan avanmälan senast 16 april betalar man ord, pris 350kr vilket gäller alla. Hjärtligt välkomna. Anmälan senast den 22 mars till  parkinson.nu@hotmail.se eller till Conny 0709 66 56 91, Eva 0702 16 14 52