Pågående aktiviteter

Fikaträffar under hösten

Vi har trevligt tillsammans och fikar gott. Ingen anmälan, bara kom som du är och du får gärna ta med någon om du vill.

Trollhättan: Första onsdagen varje månad 4/9, 2/10, 6/11och 4/12 kl.15 på Ritz, Hjortmossegatan 73. Ring Birgitta 0737 00 06 63 vid frågor.

Lysekil: Första måndagen varje månad på Björsells konditori, Kungsgatan 22. Ring Tomas 0739 96 35 81 för information om tid.

Vänersborg: Andra tisdagen varje månad 13/8, 10/9, 8/10, 12/11 och 10/12 kl.15.00 på Princess, Sundsgatan 5. Ring Ingvor 0730 60 45 45 vid frågor.

Åmål:  Hör av till Lisbeth Karlsson 0705 73 41 70 så berättar hon när det är fika.

Uddevalla: Andra onsdagen varje månad 14/8, 11/9, 9/10, 13/11, och 11/12 kl. 15 på Café Ryttaren på Södra Drottninggatan. Ring Lisbeth 0734 48 49 53 vid frågor.

Medicinsk boxning

Trollhättan: boxning. 2pass/vecka. Ingår i högkostnadsskyddet För info eller anmälan kontakta Leg. Sjukgymnast Christian Jönsson 070-779 15 00 eller christian.jonsson@alvhogsborg.se senast 20 aug.

Vattengympa

Strokeföreningen har vattengympa i varmvattenbassängen i vattenpalatset i Vänersborg fredagar kl.12.00-13.00
Anmälan o frågor till Marie Haddemo 070-776 54 69

Årsmöte

Kallelse till föreningens Årsmöte onsdagen den 4 mars kl.17.00 i kvarterslokalen på Snödroppsvägen 1 i Vargön. Förutom stadgeenliga årsmötesförhandlingar  bjuder vi på kaffe och semla. Vägbeskrivning: kör rakt i rondellen inne i Vargön, fortsätt på Nordkroksvägen över järnvägen 1km efter järnvägen sväng höger efter fotbollsplan in på Maskrosvägen sväng andra vänster. Du är framme parkera.
Anmälan till årsmötet senast  28 feb till parkinson.nu@hotmail.se eller till  Christer Kambo 0520-96 037, 0737 00 06 63

Mejladresser

Vi vill att ni lämnar er mejladress till parkinson.nu@hotmail.se för att ni ska kunna få mer information oftare, för att få bättre kommunikation och för att få ner kostnaderna så att vi får pengar över till annat, bl.a. resor, m.m.

Rehabilitering och bidrag.

Information finns att läsa och svar på eventuella frågor angående rehabilitering och bidrag klicka på nedanstående länk:

Kommande aktiviteter

Föreläsning (inställt)

INSTÄLLT Torsdagen den 19 mars kl.14.30-16.30
Neurolog och forskare från Sahlgrenska universitetssjukhus i Göteborg Filip Bergqvist håller föreläsning om Parkinsonbehandling med nutida kommunikationsteknologi och Tonnie Olsson från hjälpmedelcentralen som informerar om hjälpmedel i Hörsalen på Bohusläns museum i Uddevalla. Om du har frågor kontakta Conny 0709 66 56 91 eller parkinson.nu@hotmail.se Alla är varmt välkomna, även ni som inte är medlemmar. INSTÄLLT

Laxbuffé (inställt)

INSTÄLLT Skärtorsdagen den 9 april kl.14.00 äter vi laxbuffé på Laxbutiken i Ljungskile. Vi bjuder parkinsonsjuka medlemmar på buffén och övriga medlemmar betalar 250 kr
(ord. Pris 390kr). Uteblir man utan avanmälan senast 6 april betalar man ord, pris 390kr vilket gäller alla. Hjärtligt välkomna. Anmälan senast den 22 mars till  parkinson.nu@hotmail.se eller till Conny 0709 66 56 91, Eva 0702 16 14 52
OBS! Betalning sker till vårt bankgiro 871-8793 senast 3 april. INSTÄLLT

Grillning

4 juni kl. 14.00 träffas vi Munkeboviken Öresjö, Trollhättan för att grilla fika och umgås. Vi bjuder på korv & bröd med tillbehör och kaffe med kaka. Liten tipspromenad. Det är bra framkomlighet för rullstolar och rörelsehindrade.
Vägbeskrivning: kommer du från VBG eller THN kör mot Öresjö badplats. Ca 300 meter före stora badplatsen sväng vänster mot "STORA NÄSET" (Gul vägskylt). Busshållplats Munkebo. Kör 200 m så är du framme vid Munkeboviken. Kommer du från U-A kör mot THN, sväng höger mot Stenshult, nästa korsning vig Sågbron sväng vänster, sväng höger vid Stora näset.
Anmälan och frågor via mail eller telefon parkinson.nu@hotmail.se eller till Christer Kambo 0520-96 037, 0737 00 06 63  senast den 1/6

Bangolf

Bangolf tisdagar kl. 10.00 på väg upp mot Bergagården i Vargön. Vi går ett varv sen fikar vi och vi går ett varv till om du vill. Det är 18 hål. Ta med egen fika eller köp fika där om du vill. Vi startar så fort vädret tillåter i april. Hör av er till Roland Hansson 072-4330772 för information. Ingen anmälan utan kom när du har lust. Man lånar klubbor och boll där. Kostnad är 20kr. Alla är hjärtligt välkomna.