Pågående aktiviteter

Fikaträffar under våren

Vi har trevligt tillsammans och fikar gott. Ingen anmälan, bara kom som du är och du får gärna ta med någon om du vill.

Trollhättan: Första onsdagen varje månad (ej jan o feb) 2/3, 6/4, 4/5. kl.15 på Ritz, Hjortmossegatan 73. Ring Birgitta 0737 00 06 63 om du har frågor.

Lysekil och Uddevalla: Första måndagen varje månad 7/2, 7/3, 4/4 2/5 6/6 kl.14.00. För information ring Tomas 0739 96 35 81 eller Ulf 0702 77 56 52 så får du veta var vi träffas och om du har frågor.

Vänersborg: Andra tisdagen varje månad (ej jan o feb) 8/3, 12/4, 10/5 och 14/6 kl.15.00 på Princess, Sundsgatan 5. Ring Ann-Mari 0703185902 om du har frågor.

Medicinsk boxning

Trollhättan: boxning tisdagar och torsdagar feb-juni. Ingår i högkostnadsskyddet För info eller anmälan kontakta Leg. Sjukgymnast Christian Jönsson  christian.jonsson@alvhogsborg.se  eller 070-779 15 00.

Bangolf

Vänersborg: Bangolf i ny inomhushall i Vänersborg tisdagar kl. 10.00 bakom Quality hotell, kör in bakom Quality hotell och hyreshusen, sväng vänster till ingång på baksidan. Det finns plats för rullstolar och rullatorer i landets finaste innomhushall. Kostnad är 40kr. Vi får dock hålla oss till restiktionerna.
Vargön: I april börjar bangolfen ute, kör väg upp mot Bergagården i Vargön. Vi går ett varv sen fikar vi och vi går ett varv till om du vill. Det är 18 hål. Ta med egen fika eller köp fika där om du vill. Vi startar så fort vädret tillåter i april. Hör av er till Roland Hansson 072-4330772 för information. Ingen anmälan utan kom när du har lust. Man lånar klubbor och boll där. Kostnad är 40kr. Alla är hjärtligt välkomna.

Mejladresser

Vi vill att ni lämnar er mejladress till parkinson.nu@hotmail.se för att ni ska kunna få mer information oftare, för att få bättre kommunikation och för att få ner kostnaderna så att vi får pengar över till annat, bl.a. resor, m.m.

Rehabilitering och bidrag.

Information finns att läsa och svar på eventuella frågor angående rehabilitering och bidrag klicka på nedanstående länk:

Kommande aktiviteter

Dans

Vänersborg: Dans för hälsa med ev. start i vår. Ring Ann-Mari 0703185902  för information.

Påsk/Laxtallrik

Skärtorsdagen den 14 april kl.14.00 äter vi stor påsk/laxtallrik på Laxbutiken i Ljungskile. Vi bjuder parkinsonsjuka medlemmar på stor påsktallrik och övriga medlemmar betalar 250 kr. Uteblir man utan avanmälan senast 10 april betalar man 250kr vilket gäller alla.

Hjärtligt välkomna. Anmälan senast den 7april till eva,lanesund@hotmail.com eller tel 0709461089

OBS! Betalning sker till vårt bankgiro 871-8793 senast 7 april.

Grillning

1 juni kl. 14.00 träffas vi i Munkeboviken Öresjö, Trollhättan för att grilla fika och umgås. Vi bjuder på korv & bröd med tillbehör och kaffe med kaka. Liten tipspromenad. Det är bra framkomlighet för rullstolar och rörelsehindrade.

Vägbeskrivning: kommer du från VBG eller THN kör mot Öresjö badplats. Ca 300 meter före stora badplatsen sväng vänster mot "STORA NÄSET" (Gul vägskylt). Busshållplats Munkebo. Kör 200 m så är du framme vid Munkeboviken. Kommer du från U-A kör mot THN, sväng höger mot Stenshult, nästa korsning vig Sågbron sväng vänster, sväng höger vid Stora näset.

Anmälan och frågor via mail ann-mari.nilsson@telia.com eller tel: 0703185902