Yngre Parkinson vänder sig till dig som fått Parkinson tidigt i livet, då du ännu är i yrkesverksam ålder.

Yngre Parkinson är ett löst sammansatt nätverk vars främsta uppgift är att skapa möjligheter till kontakt och erfarenhetsutbyte mellan yngre som drabbats av Parkinson och arbeta med frågor som är specifika för gruppen. Vill du veta mer – besök Yngre Parkinsons hemsida! Där finns aktuell information om årets Yngre Parkinson-träff.

Yngre parkinson i Jönköpings län

För närvarande har vi tyvärr ingen representent i Jönköpings län.

Har du parkinson, är under 65 och intresserad kontakta länsordförande Ingemar Karlsson tel 0725085233.

Vi finns på Facebook

Yngre Parkinson finns på Facebook i en sluten grupp som är till för oss med Parkinson som är under 65, d.v.s i yrkesverksam ålder. Här kan man fråga och diskutera med andra som är i samma situation. Här finns allt från knappt nydiagnostiserade till dem som haft sjukdomen i decennier.

Gruppen har en stor samlad erfarenhet av vad det kan innebära att ha Parkinson och samtidigt studera, arbeta, bilda familj, forstra barn och leva familjeliv. Alla har vi kontakter med försäkringskassa, arbetsgivare, vårdapparaten och rehab. Vi vet vad det innebär att byta medicin, både positivt och negativt. Här kan vi dela vår sorg och glädje med varandra. Här kan vi gnälla och tycka synd om oss själva utan att belasta våra nära och kära!

Om du har ett facebookkonto hittar du gruppen här, eller sök på 'Yngre Parkinson' på facebook.

Det är enkelt att skaffa ett konto, det är dessutom gratis. Googla på 'facebook' så kommer du till inloggningssidan där du också kan skaffa ett konto.

sidan uppdaterad 20190414, LvP