Yngre Parkinson vänder sig till dig som fått Parkinson tidigt i livet, då du ännu är i yrkesverksam ålder.

Yngre Parkinson är ett löst sammansatt nätverk vars främsta uppgift är att skapa möjligheter till kontakt och erfarenhetsutbyte mellan yngre som drabbats av Parkinson och arbeta med frågor som är specifika för gruppen. Vill du veta mer – besök Yngre Parkinsons hemsida! Där finns aktuell information om årets Yngre Parkinson-träff.

Yngre med Parkinson i Jönköpings län

Yngre Parkinson är en möjlighet för oss som drabbats av parkinson medan vi fortfarande är i yrkesverksam ålder. En möjlighet att få kontakt med andra i samma situation, en möjlighet till stöd och hjälp och en möjlighet att få dela med sig av sina erfarenheter. Yngre Parkinson har ett särskilt intresse för frågor som rör yrkesarbete och familjeliv när man drabbas av Parkinson tidigt. Tillsammans med Parkinsonförbundet, som Yngre Parkinson är en del av, kan vi påverka samhällets villkor för oss med parkinson.

Yngre Parkinsons representanter i Jönköpings län. Kontakta oss gärna med dina erfarenheter och funderingar eller bara ring och prata….

Carina Månsberg

Tel 0730561099, mail makisa@live.se

Malin Månsberg (anhörig)

Tel 0768715151, mail malin.mansberg@live.se

Vi finns på Facebook

Yngre Parkinson finns på Facebook i en sluten grupp som är till för oss med Parkinson som är under 65, d.v.s i yrkesverksam ålder. Här kan man fråga och diskutera med andra som är i samma situation. Här finns allt från knappt nydiagnostiserade till dem som haft sjukdomen i decennier.

Gruppen har en stor samlad erfarenhet av vad det kan innebära att ha Parkinson och samtidigt studera, arbeta, bilda familj, forstra barn och leva familjeliv. Alla har vi kontakter med försäkringskassa, arbetsgivare, vårdapparaten och rehab. Vi vet vad det innebär att byta medicin, både positivt och negativt. Här kan vi dela vår sorg och glädje med varandra. Här kan vi gnälla och tycka synd om oss själva utan att belasta våra nära och kära!

Om du har ett facebookkonto hittar du gruppen här, eller sök på 'Yngre Parkinson - Nätverket för yngre i Yrkesverksam ålder med Parkinson' på facebook.

Det är enkelt att skaffa ett konto, det är dessutom gratis. Googla på 'facebook' så kommer du till inloggningssidan där du också kan skaffa ett konto.

sidan uppdaterad 20190225, LvP