Kontaktperson för Vetlandagruppen

57491 Vetlanda

E-post: Moniqa Gustavsson

Anhöriggrupp

Anhöriggruppen i Vetlanda träffas varannan torsdag klockan 15.00 - 17.00. Man träffas ca 10 ggr höst och vår, sitter och prata och fikar.

Om du är intresserad kontakta kommunens anhörigsamordnare Therese Fröding tel 0383-976 71 eller 072-233 47 30.

Mer info om stöd till anhöriga hittar du också på kommunens hemsida

I Vetlanda startar kamratgruppen för Parkinsonsjuka igen

Välkommen till Studieförbundet Vuxenskolan Vetlanda, Gröna rummet, Stationsgatan 50, Vetlanda tisdag 3/9 kl.14.00 Det blir sammanlagt 8 träffar under hösten.
Vi ser fram emot en härlig termin tillsammans. Anmälan till Monica eller Per-Ola!

Mvh SV Vetlanda, cirkelledare Moniqa, 070-37 50 680 och Per-Ola Andersson, 070-53 75 424

Välkomna!

Dans för dig med Parkinson

Finns nu i Nässjö!

Torsdagar kl 13.30 - 14.30, 15 ggr med start 29 augusti.

Medlemmar i Parkinson Jönköpings län får 250:- rabatt även höstterminen 2019!! Passa på att bli medlem - och passa på att börja med denna roliga och välgörande träningsform!

Anmälan. Mer info - klicka här!

Julavslutning 2017

Vetlandagruppen hade en trevlig jusavslutning med anhöriga. Det vanades skinksmörgås med kaffe och till det allsång med Sångfåglarna!

sidan uppdaterad 20190829, LvP

Vetlanda Torg

Övriga föreningar i länet

»Jönköping

»Gislaved

»Höglandet

»Värnamo

Rapport från Vetlanda!

I Vetlanda träffas vi 16 gånger under året. 8 på våren och 8 på hösten. Vi är 11 personer som träffas på tisdagseftermiddagen jämna veckor. För det mesta träffas vi i Vuxenskolans lokaler i ett hus som kallas cirkelverkstan.

Trevligt har vi det med fika och prat. Mest pratar vi om sådant som berör Parkinsons sjukdom. Man kan tycka att det finna andra roligare ämnen att prata om än sin sjukdom. Men jag tror det är viktigt... Det är mycket lättare att berätta hur man mår, vilka symtom, biverkningar på medicinen osv till någon som vet vad man pratar om. En person som förstår.och där man kan ställa frågor och kunna utbyta erfarenheter.

Men vi gör annat också. Nu i vår har vi spelat bowling, besökt ett fält med vindkraftverk och som avslutning inför sommaren ska vi spela boul.

Vid tangentbordet
Moniqa Gustavsson