Kontaktperson för Vetlandagruppen

57491 Vetlanda

E-post: Moniqa Gustavsson

Anhöriggrupp

Anhöriggruppen i Vetlanda träffas varannan torsdag klockan 15.00 - 17.00. Man träffas ca 10 ggr höst och vår, sitter och prata och fikar.

Om du är intresserad kontakta kommunens anhörigsamordnare Therese Fröding tel 0383-976 71 eller 072-233 47 30.

Mer info om stöd till anhöriga hittar du också på kommunens hemsida

Dansa gratis och bidra till parkinsonforskningen!

Delta i 'Dans för dig med parkinson' - i Gislaved, Vetlanda, Tranås eller Jönköping - 10 gånger under våren 2021 och bidra samtidigt till parkinsonforskningen.  - kostnadsfritt!

Läs mer här!

Välkomen med din anmälan!

Kamratgruppen för Parkinsonsjuka i Vetlanda

- INSTÄLLT TILLS VIDARE

Välkommen till Studieförbundet Vuxenskolan Vetlanda, Gröna rummet, Stationsgatan 50, Vetlanda varannan tisdag kl.14.00

Vi ser fram emot en härlig termin tillsammans!

Moniqa, 070-37 50 680 och Per-Ola Andersson, 070-53 75 424

Välkomna!

Dans för dig med Parkinson

är inställt tills vidare. Under hösten ersatt med

'Dans på distans' on-line

Information om den kostnadsfria aktiviteten 'Dans på distans' - klicka här

Välkomna!

Julavslutning 2017

Vetlandagruppen hade en trevlig jusavslutning med anhöriga. Det vanades skinksmörgås med kaffe och till det allsång med Sångfåglarna!

sidan uppdaterad 20200330, LvP

Vetlanda Torg

Övriga föreningar i länet

»Jönköping

»Gislaved

»Höglandet

»Värnamo

Rapport från Vetlanda!

I Vetlanda träffas vi 16 gånger under året. 8 på våren och 8 på hösten. Vi är 11 personer som träffas på tisdagseftermiddagen jämna veckor. För det mesta träffas vi i Vuxenskolans lokaler i ett hus som kallas cirkelverkstan.

Trevligt har vi det med fika och prat. Mest pratar vi om sådant som berör Parkinsons sjukdom. Man kan tycka att det finna andra roligare ämnen att prata om än sin sjukdom. Men jag tror det är viktigt... Det är mycket lättare att berätta hur man mår, vilka symtom, biverkningar på medicinen osv till någon som vet vad man pratar om. En person som förstår.och där man kan ställa frågor och kunna utbyta erfarenheter.

Men vi gör annat också. Nu i vår har vi spelat bowling, besökt ett fält med vindkraftverk och som avslutning inför sommaren ska vi spela boul.

Vid tangentbordet
Moniqa Gustavsson