Kontaktperson för Vetlandagruppen

57491 Vetlanda

E-post: Moniqa Gustavsson

Anhöriggrupp

Anhöriggruppen i Vetlanda träffas varannan torsdag klockan 15.00 - 17.00. Man träffas ca 10 ggr höst och vår, sitter och prata och fikar.

Om du är intresserad kontakta kommunens anhörigsamordnare Therese Fröding tel 0383-976 71 eller 072-233 47 30.

Mer info om stöd till anhöriga hittar du också på kommunens hemsida

I Vetlanda fortsätter kamratgruppen för Parkinsonsjuka att träffas

igen tisdagen 5 september kl 14 - 16. Sedan träffas vi varje jämn vecka, sammanlagt vid 8 tillfällen.

Sista gången före jul blir 12 december.

Vi träffas i Cirkelverkstaden tillhörande Vuxenskolan, Norra Esplanaden 11, Vetlanda

Välkomna!

Dans för dig med Parkinson

Region jönköpings län planerar att starta två dansgrupper under hösten 2017 - en i Vetlanda och en i Nässjö.
Kom och prova på utan kostnad. I princip alla kan vara med eftersom de flesta danser kan utföras såväl sittande som stående.

Vetlanda: fredagen den 19 maj kl 11 - 13, i Studieförbundet Vuxenskolans cirkelverkstad, Norra Elsplanaden 11, Vetlanda

Nässjö: fredagen den 25 augusti kl 11 - 13 hos Studieförbundet Vuxenskolan, Bäckgatan 4B, Nässjö

Mer information och anmälan, klicka här! (se artikeln i mittspalten)

Avslutning 2016 med anhöriga

Nu har vi lagt 2016 bakom oss. Vi avslutade året med julmys i Vuxenskolans lokal, Cirkelverkstaden, med julgröt och skinkmacka. Anhöriga var medbjudna

Bilder från en bowlingkväll

»Fler bowlingbilder klicka här!

sidan uppdaterad 20170525, LvP

Vetlanda Torg

Övriga föreningar i länet

»Jönköping

»Gislaved

»Höglandet

»Värnamo

Rapport från Vetlanda!

I Vetlanda träffas vi 16 gånger under året. 8 på våren och 8 på hösten. Vi är 11 personer som träffas på tisdagseftermiddagen jämna veckor. För det mesta träffas vi i Vuxenskolans lokaler i ett hus som kallas cirkelverkstan.

Trevligt har vi det med fika och prat. Mest pratar vi om sådant som berör Parkinsons sjukdom. Man kan tycka att det finna andra roligare ämnen att prata om än sin sjukdom. Men jag tror det är viktigt... Det är mycket lättare att berätta hur man mår, vilka symtom, biverkningar på medicinen osv till någon som vet vad man pratar om. En person som förstår.och där man kan ställa frågor och kunna utbyta erfarenheter.

Men vi gör annat också. Nu i vår har vi spelat bowling, besökt ett fält med vindkraftverk och som avslutning inför sommaren ska vi spela boul.

Vid tangentbordet
Moniqa Gustavsson