»Styrelsen

Besöksadress

Grymängsgatan 6

Lokalföreningen Parkinson Jönköping

Lokalföreningen och länsföreningen är intimt förknippade med varann. Möten hålls i anslutning till länföreningens möten t.ex. Flera av funktionärerna är engagerade i båda styrelserna och föreningarna på olika sätt. Ibland är det svårt att skilja på dem.

Aktiviteter i Jönköping

Gratis prova på - Dans för dig med parkinson

Tisdag 3 september kl 14 - 15. På Kulturhuset Spira, ensemblerummet (via entré för personal). Vi bjuder på fika!

Detta är också starten på 'Dans för dig med parkinson' efter sommaruppehållet

Välkomna!

Arr: Region Jönköpings län i samverkan med Smålands Musik och Teater, Parkinson Jönköpings län och Neuro Jönköpings län

Parkinsonföreningens våravslutning

Tisdagen den 28 maj höll Parkinson förbundets lokalförening i Jönköping säsongsavslutning på vårens aktiviteter. Femtiofyra medlemmar och anhöriga samlades i det fina försommarvädret i Hovslätts Hembygdsgård. Lokalföreningens ordförande, Anders Jeppson hälsade välkommen och länsordföranden, Ingemar Karlsson redogjorde vad som gjorts och vad för olika aktiviter som väntar till hösten. Han framhöll särskilt framgången med träffarna för endast anhöriga. Då det visat sig vara stort intresse för anhöriga att träffas startar nog en ny grupp till hösten.

Vårträffen inleddes med en liten tipspromenad med kluriga frågor med många priser som delades ut i samband med den avslutade buffén.

Dans för dig med parkinson på Spira

Vi fortsätter med 'Dans för dig med parkinson' på Spira 3 september kl 14 - 15.. Under hösten 2019 subventionerar Parkinson Jönköpings län 'Dansför dig med parkinson' med 250:- för medlemmar!

Nya deltagare såväl som gamla välkomnas! Ett roligt sätt att förbättra balans, smidighet, hållning mm. Alla kan vara med! Du är välkommen att prova på gratis första gången. Information om anmälan mm kommer i slutet av sommaren.

'Dans för dig med parkinson' har uppmärkasmmats i media, bla i tv och Parkinsonjournalen. Samt intressanta forskningsresultat!. Läs mer här!

VARMT VÄLKOMNA!

Parkinsongruppen

Nya träffar till hösten! Mer info om datum mm kommer i slutet av sommaren.

Under våren har vi träffats en torsdag i månaden kl. 10.30 - 12 i lokalen Grymängsgatan 6 på Dalvik i Jönköping. Vi samtalar om våra erfarenheter om vår sjukdom, studerar vidare i boken ’Parkinson A - Ö’ och har i övrigt trevlig samvaro med fika.

Alla välkomna!

Anders Jepsson, ordf

Vattengymnastik

i varmvattenbassängen, länssjukhuset Ryhov

måndagar kl. 11:45 - 13:00

torsdagar kl. 13:45 -14:30

Det finns gott om plats men remiss behövs. Är du intresserad kontakta din läkare.

Avgift: ligger under högkostnadsskyddet

Arr: region Jönköpings län

Parkinsongymnastik

Rehab, länssjukhuset Ryhov

torsdagar kl 14.00 -15.00

Om du är intresserad kontakta din läkare för remiss.

Avgift: ligger under högkostnadsskyddet

Arr: region Jönköpings län

Frågor? Kontakta Ingemar Karlsson tel 036 - 14 34 32 alt 072 - 50 85 233

sidan uppdaterad 20190605, LvP