Tillbaka till startsidan!

Aktiviteter på Höglandet

Parkinsongrupp i Eksjö

med plats för fler parakinsondrabbade och anhöriga!

Vi ses fjärde onsdagen i varje månad kl 11 - 13 i Vuxenskolans lokaler, Kaserngatan 24, Eksjö.

Ingen föranmälan - det är bara att komma. Fika till självkosnadspris, 20:-

Efter jul ses vi 23 januari, men dessförinnan är det julbord! För mer information - klicka här!

Parkinsongrupp i Nässjö

med plats för fler parakinsondrabbade och anhöriga!

Vi träffas måndag 19 november, 10 december kl 14 - 16 i Vuxenskolans lokaler, Bäckgatan 4B, Nässjö.

Ingen föranmälan. Fika till självkosnadspris

Varmt välkomna!

Parkinsongrupp i Vetlanda

!I Vetlanda träffas vi vid åtta tillfällen under hösten. Tisdagar, jämna veckor, mellan klockan 14 - 16 i Studieförbundet Vuxenskolans lokaler. OBS! Ny adress: Stationsgatan 5 D, Vetlanda.
Syftet är att träffas under trevliga former, utbyta tankar och funderingar med personer som vet vad parkinson handlar om.

Mer info och anmälan - klicka här!

Parkinsongrupp i Tranås

Gruppen välkomnar fler deltagare - såväl parkinsondrabbade som anhöriga.

Vi ses andra onsdagen varje månad kl 10.30 - 12.30 i Vuxenskolans lokaler, Storgatan 50, Tranås.

Fika till självkosnadspris

Varmt välkomna!

'Dans för dig med Parkinson' i Nässjö

Vi dansar på torsdagar kl 14.30 - 15.30 hos Studieförbundet Vuxenskolan, Bäckgatan 4B, Nässjö. Nya som gamla deltagare hälsas välkomna!

Dansledare Helen Sandström.

15 gånger under hösten. Nu 250:- rabatt på terminsavgiften för medlemmar! Anmälan till Madeliene Svärd madeleine.svard@sv.se, tel 0380-13140, mobil 0704313936

Vattengympa i Nässjö

Parkinsonteamet i Eksjö arrangerar vattengympa för parksinsondrabbade i varmvattenbassängen i Nässjö. En skonsam träningsform som passar även dig med balanssvårigheter.

Frågor och intresseanmälan, kontakta parkinsonsköterskan eller prata med din sjukgymnast.

Parkinsongymnastik

Parkinsonteamet ordnar gympagrupper för parkinsonpatienter. Vill du ha mer information kontakta parkinsonteamets sjukgymnaster tel 010 - 24 37 287 eller parkinsonsköterskan.

Mest för anhöriga...

Stöd till anhöriga är alla kommuner skyldiga att ge. Information om vart du vänder dig i din kommun och annat 'matnyttigt' finns på vår anhörigsida - klicka här!

Välkommen till

Parkinson Höglandet!

Parkinson Höglandet är en del av Parkinson Jönköpings länsförening och omfattar Tranås, Aneby, Nässjö, Eksjö, Sävsjö och Vetlanda komuner. Här bor nästan en tredjedel av länets innevånare. Parkinsonteamet finns på Höglandssjukhuset i Eksjö för de äldre parkinsondrabbade. De som är under 65 år hör normalt till parkinsonteamet på medicinkliniken på Ryhov - dit yngre med parkinson remitteras från hela länet. De aktiviteter som annonseras här vänder sig till alla, såväl yngre som äldre med parkinson och ofta också anhöriga. Du behöver inte bo inom området för att vara välkommen.

Nu finns det lokala parkinsongrupper i Tranås, Nässjö, Eksjö och Vetlanda! De flesta grupper träffas en gång per månad, Vill du vara med? Har du önskemål om innehåll i träffarna? Välkommna! Tid och plats hittar du här på sidan! Även anhöriga hälsas välkomna!

'Dans för dig med parkinson' fortsätter i höst i Nässjö! Mer information här på sidan. Dansgrupper finns också i Jönköing och Värnamo.

Julbord i Eksjö!

Välkommen till julbord på restaurang Under Eken vid Eksjö Camping onsdagen den 5/12 kl 13.00

Pris: 170 kr för medlem, 245 kr för icke medlem

Anmälan senast 30/11 till Lars-Erik Brandt 070-6694127, larse.brandt@gmail.com

Välkomna!

Vi fortsätter att träffas i de lokala parkinsongrupperna!

Vill du lära dig mer om Parkinsons sjukdom? Behöver du komma igång med fysisk träning? Vill du hitta en annan träningsform som passar dig bättre? Hitta en ny hobby, eller bara prova på något nytt? Få tips om hur andra 'parkisar' och deras anhöriga löst de förtretligheter parkinson ständigt förser oss med, eller dela med dig av egna erfarenheter? Träffa nya intressanta människor? I de lokala parkinsongrupperna har du möjlighet att komma med egna idéer och ta del av vad man gör på andra håll i länet och landet. Parkinsondrabbade och anhöriga är välkomna. Ingen föranmälan.

Det finns plats för fler - både parkinsondrabbade och anhöriga. Alltid fika till självkostnadspris.

Tranås Vi ses andra onsdagen i varje månad kl 10.30 - 12.30 i Vuxenskolans lokaler, Storgatan 50, Tranås.

Nässjö  följande måndagar 19/11, 10/12 kl 14 - 16 i Vuxenskolans lokaler, Bäckgatan 4B, Nässjö.

Eksjö  fjärde onsdagen i varje månad kl 11 - 13 i Vuxenskolans lokaler, Kaserngatan 24, Eksjö.

sidan uppdaterad 20181113, LvP

Ett tips

på ett sittgympaprogram från en medlem i Nässjö! Film med muntliga instruktioner, klicka här!

Bra att försööka ta tag i träningen nu när alla träningsgrupper snart gör sommarupppehåll, för den där Mr P' tar ju aldrig semester, tyvärr, så nu får vi kämpa på själva över sommarmånaderna...

Kontakt

Frågor, tips eller synpunkter utöver vad som anges på sidan? Ring gärna länsföreningens ordförande Ingemar Karlsson tel 072 - 508 52 33 eller klicka här för mail

Mer info om aktiviteter i Vetlanda - klicka här

Känner du till ytterligare verksamhet eller andra händelser/information inom höglandskommunerna, som knyter an till parkinsons sjukdom och/ eller anhöriga? Kontakta gärna webbsideansvarig  - klicka här för mail!