Kungsbacka

Kontaktpersoner: Berit Persson, 0300-21696, 0761 305 306, klevsviks@telia.com

Anita Elfving, 0300-13501, 0706 780 696, anielf88@gmail.com

Mona-Lisa Eliasson, 0300-63 213, 0705 279 985.

Den 14 april 2011 bildade Parkinson-gruppen i Kungsbacka egen förening under namnet Parkinson Kungsbacka. Föreningen Kungsbacka är underställd Parkinson Halland. En av fördelarna med att vara förening är, att föreningen registreras och därmed är lättare att nå för allmänheten och nya medlemmar. Föreningen har också status att kommunicera med kommunen på lika nivåer.

Ny säsong hos Parkinson-Kungsbacka Våren 2017

Alla gamla och nya medlemmar i Parkinsonförbundet hälsas välkomna till våra tisdagsträffar i Kungsbackas lokalförening. Vi träffas på Kyrkogatan 3 i Studieförbundet Vuxenskolans lokaler (in på gården). Tiden är kl 13.00-cirka 15.30.

Enda kravet är medlemskap i Parkinson-förbundet, vilket också är det samma som medlemskap i vår lokalförening. Vi tar även ut en blygsam summa på 100 kronor per termin och medlem, som betalas kontant till kassören. Pengarna används för att finansiera föredragshållare, blommor, presenter osv. samt avslutningsförtäring. Vi bjuder på kaffe. Däremot tar vi själva med eget fikabröd.

Information från styrelsen är en stående punkt på programmet. Därefter försöker vi få något intressant program och/eller underhållning med sång och musik. Tag gärna med egna instrument. Meningen är att vi skall umgås och ha trevligt tillsammans. Kom gärna med egna förslag på aktiviteter till våra träffar. Vi tar tacksamt emot alla förslag.

Vi har ännu inte hela programmet för våren klart. Utförligt program kommer senare.

Alla hjärtligt välkomna!

Ulla Svanberg, ordf tel 0300-14 212    Anita Elfving, sekr tel 0300-13 501

"När livet inte blir som man tänkt sig"

Läs vidare på Parkinson Hallands webbsida!

Vårens program

14/2 Årsmöte. Vi bjuder på kaffe och tårta