Kungsbacka

Berit Persson, tel 0300-21696, 0761 305 306, klevsviks@telia.com

Anita Elfving,

tel 0706 780696, anielf88@gmail.com

Mona-Lisa Eliasson, tel 0300-63 213, 0705 279 985.

Den 14 april 2011 bildade Parkinson-gruppen i Kungsbacka egen förening under namnet Parkinson Kungsbacka. Föreningen Kungsbacka är underställd Parkinson Halland. En av fördelarna med att vara förening är, att föreningen registreras och därmed är lättare att nå för allmänheten och nya medlemmar. Föreningen har också status att kommunicera med kommunen på lika nivåer.

Ny säsong hos Parkinson Kungsbacka

Hösten 2017

Alla gamla och nya medlemmar i Parkinsonförbundet (både sjuka och anhöriga) hälsas välkomna till våra tisdagsträffar varannan vecka i Kungsbackas lokalförening.

Tid: Kl 13.00- cirka 15.30.

Lokal: Studieförbundet Vuxenskolans lokaler på Kyrkogatan 3.

Enda kravet är medlemskap i Parkinson-förbundet, vilket också betyder medlemskap i vår lokalförening.

Vi tar även ut en blygsam summa på 100 kronor per permin och medlem, som betalas kontant till kassören. Pengarna anväänds till föredragshållare, blommor, presenter m.m. samt avslutningsmiddag. Kaffet är gratis. Däremot tar vi själva med eget fikabröd.

Information från styrelsen är en stående punkt på programmet. Därefter försöker vi få ett intressant program och/eller underhållning med sång och musik. Tag gärna med eget instrument. Meningen är att vi skall ha trevligt tillsammans.

Höstens program

Programmet är i stort sett färdigtställt. Följande datum gäller.

12/9 Vi diskuterar sommarens händelser + lite hjärngymnastik

26/9 Ukulelegruppen "Bara på skoj" underhåller

10/10 Martin Borgvall (lots) berättar om Göta Älv

24/10 Biståndsenheten (information + svar på våra frågor)

7/11 Ej fastställt

21/11 Besök av farmaceut (information + svar på frågor)

5/12 Lunch på någon restaurang

Samtidigt fortsätter tisdagscirkeln för anhöriga med början den 19/9. Vi träffas tre gånger per termin. Datum är 17/10 och 28/11.

Kom gärna med egna förslag till våra träffar! Det är vi tacksamma för. Kontakta någon i styrelsen för mer information.

Berit Persson 0300-21 696, 0761 305 366

Anita Elfving 0706 780 696