Karlstad Startsida

Lokalföreningens styrelse finns här »

Innehållsförteckning finns här »

Följande medlemsmöten är inbokade för resten av året 2019:

Den 11 sept kl 13:30 samlas vi i Västerstrandskyrkan och lyssnar till Stig-Åke Eriksson, som redogör för vilka försäkringar vi som medlemmar i Parkinsonförbundet har. Efter hans redogörelse delar vi in oss i anhöriggrupp och patientgrupp för utbyte av erfarenheter. De som har Parkinsonjournalen tar med den skriften som disku-ssionsunderlag. Läs igenom den och förbered Er på olika frågställningar så kommer ni att få ut mer av mötet.

Den 9/10 kl 13:30 Besöker vi Resurscentrum i Karlstad och blir informerade om deras verksamhet och vilka hjälpmedel som finns att tillgå.

Den 6/11 kl 13:30 samlas Vi i Västerstrandskyrkan där vi kommer att informera anhöriga och sjuka om vilken hjälp vi har möjlighet att få från kommunerna. Ev. kommer Vi också att få information om vad en naprapat kan bidra med när det gäller behandling av Parkinsons sjukdom.

I mån av tid kommer vi också köra lite hjärngympa där vi presenterar lite frågeställningar där det gäller att tänka lite utöver ramarna.

Den 30/11 kl 15:00 samlas vi i Västerstrandskyrkan för vår sedvanliga julfest. Vi kommer att bjuda på välkomstglögg med pepparkaka, jultallrik och underhållning och slutligen besök av jultomten. Till julfesten kommer det att sändas ut en särskild kallelse en månad i förväg.

Extra projekt under hösten 2019:

Boxningsträningen:

Den boxningsträning, som många av oss deltagit i och uppskattar fortsätter för fullt under hösten. Nya deltagare är välkomna. Anmälan görs till Berit Nilsson per tfn: 054- 86 64 52, eller 070-485 16 25, eller e-post berit.nilsson43@yahoo.se   Man kan börja träna när som helst under året ! Vi har fått kommunalt bidrag till träningen och den är därför gratis under 2019.

Observera dock att träningen är till för de medlemmar som har Parkinsons sjukdom. Det är många som vill träna och det kan bli trångt om utrymme. Anhöriga, som måste vara med för att hjälpa sjuk person, är naturligtvis välkommen som hjälpande hand.

Dansträningen:

Den träning i balans och koordination till musik som vi kallar ”dansträning” kommer vi att fortsätta under hösten 2019. Vi startar en ny omgång om 10 st. träningstillfällen med början den 3 sept kl 14:15.

Varje träningstillfälle omfattar en timma. Anmäl ert intresse till Arne Grahn på tfn: 070- 601 61 92 eller på mail under adress: arngra@telia.com. Man kan börja när som helst under pågående termin.

Även här har vi kommunalt bidrag men till knappt halva kostnaden. De som tränat under våren, och som har betalat 400:- har betalat för hela året. De ev. nya som kommer med i höst betalar 200:- / person. Pengarna sätts in på Swedbank konto.

Välkomna hälsar styrelsen för Parkinson Karlstad

genom Lars Johansson

Värmland startsida

Karlstad

Kristinehamn

Webbansvarig: Hans Forsberg
(Vill du skicka ett mejl med förslag
till förbättringar eller någon annat
önskemål kan du klicka på namnet.
Fungerar inte detta skickar du mejlet till
hans.forsberg@live.com)

Sidan uppdaterad: 2018-03-15