»Styrelsen

Besöksadress

Grymängsgatan 6

Lokalföreningen Parkinson Jönköping

Lokalföreningen och länsföreningen är intimt förknippade med varann. Möten hålls i anslutning till länföreningens möten t.ex. Flera av funktionärerna är engagerade i båda styrelserna och föreningarna på olika sätt. Ibland är det svårt att skilja på dem.

Aktiviteter i Jönköping

Parkinsongruppen

träffas för ordinarie månadsmöte nu på torsdag 3 oktober kl 10.30 i lokalen på Grymängsgatan 6, Jönköping. Förberedelser för Ädelforskonferensen.

Parkinson Jönköpings lokalförening startar ännu en anhöriggrupp!

Vi träffas 6 gånger (en gång i månaden) för att prata om hur det är att vara anhörig till en parkinsondrabbad. Vi delar erfarenheter med varandra, vilket ofta ger nya infallsvinklar på de svårigheter man kan uppleva.

Start 23 oktober kl 10 – 12.15 i Studieförbundet Vuxenskolans lokaler, Huskvarnavägen 40, Jönköping

Träffarna ses som en studiecirkel och det krävs minst 12 deltagare. Kostnad 275:-.

Anmälan till Lovisa Jansson, Studieförbundet Vuxenskolan, tel 070 431 39 08, mail  lovisa.jansson@sv.se eller Gerhard Isakson, Parkinsonföreningen, tel  070 511 85 74, mail gerhard.isakson@gmail.com

Välkomna!

Dans för dig med parkinson på Spira

Vi fortsätter med 'Dans för dig med parkinson' på Spira varje tisdag kl 14 - 15 (15 ggr). Under hösten 2019 subventionerar Parkinson Jönköpings län 'Dansför dig med parkinson' med 250:- för medlemmar!

Nya deltagare såväl som gamla välkomnas! Ett roligt sätt att förbättra balans, smidighet, hållning mm. Alla kan vara med! Du är välkommen att prova på gratis första gången. Information om anmälan mm kommer i slutet av sommaren.

'Dans för dig med parkinson' har uppmärkasmmats i media, bla i tv och Parkinsonjournalen. Samt intressanta forskningsresultat!. Läs mer här!

VARMT VÄLKOMNA!

Parkinsonföreningens våravslutning

Tisdagen den 28 maj höll Parkinson förbundets lokalförening i Jönköping säsongsavslutning på vårens aktiviteter. Femtiofyra medlemmar och anhöriga samlades i det fina försommarvädret i Hovslätts Hembygdsgård. Lokalföreningens ordförande, Anders Jeppson hälsade välkommen och länsordföranden, Ingemar Karlsson redogjorde vad som gjorts och vad för olika aktiviter som väntar till hösten. Han framhöll särskilt framgången med träffarna för endast anhöriga. Då det visat sig vara stort intresse för anhöriga att träffas startar nog en ny grupp till hösten.

Vårträffen inleddes med en liten tipspromenad med kluriga frågor med många priser som delades ut i samband med den avslutade buffén.

Parkinsongruppen

Nya träffar till hösten! Mer info om datum mm kommer i slutet av sommaren.

Under våren har vi träffats en torsdag i månaden kl. 10.30 - 12 i lokalen Grymängsgatan 6 på Dalvik i Jönköping. Vi samtalar om våra erfarenheter om vår sjukdom, studerar vidare i boken ’Parkinson A - Ö’ och har i övrigt trevlig samvaro med fika.

Alla välkomna!

Anders Jepsson, ordf

Vattengymnastik

i varmvattenbassängen, länssjukhuset Ryhov

måndagar kl. 11:45 - 13:00

torsdagar kl. 13:45 -14:30

Det finns gott om plats men remiss behövs. Är du intresserad kontakta din läkare.

Avgift: ligger under högkostnadsskyddet

Arr: region Jönköpings län

Parkinsongymnastik

Rehab, länssjukhuset Ryhov

torsdagar kl 14.00 -15.00

Om du är intresserad kontakta din läkare för remiss.

Avgift: ligger under högkostnadsskyddet

Arr: region Jönköpings län

Frågor? Kontakta Ingemar Karlsson tel 036 - 14 34 32 alt 072 - 50 85 233

sidan uppdaterad 20190903, LvP