»Styrelsen

Besöksadress

Grymängsgatan 6

Lokalföreningen Parkinson Jönköping

Lokalföreningen och länsföreningen är intimt förknippade med varann. Möten hålls i anslutning till länföreningens möten t.ex. Flera av funktionärerna är engagerade i båda styrelserna och föreningarna på olika sätt. Ibland är det svårt att skilja på dem.

Aktiviteter i Jönköping

Parkinsongruppen

Vi träffas nästa gång den 9 januari kl. 10.30 - 12 i lokalen Grymängsgatan 6 på Dalvik i Jönköping
Vi samtalar om våra erfarenheter om vår sjukdom, studerar vidare i boken ’Parkinson A - Ö’ och har i övrigt trevlig samvaro med fika.

Alla välkomna!

Anders Jepsson, ordf

Höstavslutning

Lokalföreningens aktiviteter är i full gång. Det gäller samtalsgrupper, dans med Parkinsons, vattengympa, sittande gymnastik, talträning som informationer till personalen på äldreboende. Höstens verksamheter avslutas för lokalföreningen med en jultallrik på Fjälstugan den 30 november.

Extern information om vår sjukdom har skett genom Fredrik Ekdalas föreläsning på Teaterbions lokaler i Kulturhuset, Jönköping, där han på ett mycket engagerat och utlämnade sätt förmedlade hur livet förändrades för honom själv, familjen och alla vänner efter det att han fått diagnosen, Parkinsons sjukdom.

Mer information med bara sång och musik kommer att ske den 14 december på Jönköpings University. Då gästas Jönköping av en internationell musikgrupp som har sitt ursprung i Bruce Springsteens hjälpspelningar i kampen mot Parkinsons. Gruppen representerar en amerikansk välgörenhetsorganisation, ”Light of day”, som drivs av musiker för att just uppmärksamma och stötta projekt som skapar ett bättre liv för drabbade. I årets line-up deltager välkända musiker från New-York City, New Jersey bl.a. Springstens originaltrummis den legendariske VINI ”MAD DOG” LOPEZ och några svenska musiker som Hans Ludvigsson för att samla pengar till parkinsonfonden.

Biljetter köps on-line - klicka här eller använd adressen: billetto.se/e/light-of-day-valgorenhetskonsert-till-forman-for-parkinsons-billjetter-316343. Alla intäkter går oavkortat till fonden. OBS! för varje biljett som köps av medlem eller anhöriga och som tillhör  länsföreningen går 100 kronor till föreningen. Därför skall du efter det du köpt biljett/er sända ett mail till: hans.ludvigsson@gmail.com.  Och uppge ditt namn och hur många biljetter du köpt.

Genom: KA Jönsson

'Dans för dig med parkinson' har uppmärkasmmats i media, bla i tv och Parkinsonjournalen. Samt intressanta forskningsresultat!. Läs mer här!

Vattengymnastik

i varmvattenbassängen, länssjukhuset Ryhov

måndagar kl. 11:45 - 13:00

torsdagar kl. 13:45 -14:30

Det finns gott om plats men remiss behövs. Är du intresserad kontakta din läkare.

Avgift: ligger under högkostnadsskyddet

Arr: region Jönköpings län

Parkinsongymnastik

Rehab, länssjukhuset Ryhov

torsdagar kl 14.00 -15.00

Om du är intresserad kontakta din läkare för remiss.

Avgift: ligger under högkostnadsskyddet

Arr: region Jönköpings län

Frågor? Kontakta Ingemar Karlsson tel 036 - 14 34 32 alt 072 - 50 85 233

sidan uppdaterad 20181208, LvP