Ordförande Skriver 18 juni 2020

GLAD MIDSOMMAR

Hej
Hoppas att ni alla mår bra och ser fram emot midsommarfirandet med familj och vänner. Gull-Britt o jag har ju ett midvinterblot istället här under, fast det kan man inte tro när man ser på vädret, nätterna är svala med ca 18 till 20 c + och dagarna med 20 till 25 c +. Inte så illa för vinterdagar. Havet bjuder fortfarande på supersalta bad i 24 c +.

Men vi lider verkligen ingen nöd, då det finns så mycket att se alldeles omkring oss och vi har promenadvägar utefter stränderna eller bara 15 minuter inåt landet med bil så är vi i naturvårdsområden med nationalparker och djurlivet med både vilda Koalor och Kängurus.
Så nu vill vi önska er alla en riktig glad och solig midsommar med både det ena och det andra som hör midsommaren till, inte minst färska jordgubbar och grädde.

Ordförande skriver 22 april 2020

Hej alla

Coronaviruset har tagit järngrepp om oss och omvärlden på ett sätt som ingen kunde förutse. Vi i styrelsen har därför beslutat att inte utsätta våra medlemmar för onödiga risker genom sammankomster, medlemsträffar eller utfärder. Vi följer WHO:s rekommendationer i den mån det är möjligt.

Det gör också att våra vanliga aktiviteter som vattengympa, redskapsgympa, bowling och boxningsträningar ligger nere för resten av vårsäsongen. Planerade övriga träffar och möten är avbokade och förhoppningsvis kan vi få igång några aktiviteter under hösten igen. Det finns dock ännu inget som visar en avtagande tendens på viruset och dess framfart. Vi vill också vädja till er att vara extra försiktiga, håll er hemma så mycket som ni bara kan.

Sören Hovler

Corona viruset vi kan bara följa myndigheter och dess rekommendationer, inga medlemsträffar eller aktiviteter under våren. Om och när läget förbättras återkommer vi från styrelsen till er med nya direktiv.

Hjälp oss hjälpa Swicha 1 krona eller mer till Parkinson Skaraborg swich nr 1235310974 märk insättning Corona.

Har du inte swich så sätt in slant till bankgiro 5788-9453 Parkinson Skaraborg.

Tack för er hjälp.

Välkomna till Parkinson Skaraborg

Nu äntligen är vår hemsida uppdaterad och omdesignad, se länkar till vänster i blå fälten bara att klicka på för att byta sida. Förhoppningsvis underlättar det att hitta det man söker.

Än har vi inte hunnit fylla upp alla sidor, men det pågår hela tiden och är sådant att det kommer till lite nytt då och då. Gå in och kolla på hemsidan ofta, här kommer det att finnas nya inlägg varje vecka förhoppningsvis. Det är vår grundtanke ialla fall.

Längst upp i det smala fönstret ser du länkar som : Hem Information Om Parkinsons sjukdom Butiken Medlemssidor Länsföreningar Yngre Parkinson, klicka även på dessa för information från förbundet etc, det finns flera undermenyer på varje flik där.

Läs mer under aktiviteter

Information om Personuppgiftsbehandling

Parkinsonförbundet är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. Du kan alltid komma i kontakt med Parkinsonförbundet genom att kontakta oss på info@parkinsonforbundet.se. Medlemskapet i Parkinsonförbundet är frivilligt och det är även lämnandet av dina personuppgifter men Parkinsonförbundet behöver vissa personuppgifter om dig för att du ska kunna vara medlem.

Olycksfallsförsäkring ingår i medlemskapet

Alla våra medlemmar som är bosatta i Sverige omfattas av en olycksfallsförsäkring. Försäkringen gäller dygnet runt.
För mer information om försäkringen, läs under Medlemsförmåner

Vill du bli medlem i Parkinsonförbundet?

Som medlem har du många fördelar. Du får träffa personer som befinner sig i samma situation som du. Du får råd och information om sjukdomen och olika behandlingsprinciper. Du får vår tidning - Parkinsonjournalen - fyra gånger per år, och du omfattas av en olycksfallsförsäkring som gäller dygnet runt.