Årsmöte

Årsmöte onsdagen den 4 mars kl.17.00 i kvarterslokalen på Snödroppsvägen 1 i Vargön. Se vidare under fliken aktuellt.

Föreläsning

Neurolog och forskare från Sahlgrenska universitetssjukhus i Göteborg Filip Bergqvist håller föreläsning om Parkinsonbehandling med nutida kommunikationsteknologi. Tonnie Olsson från hjälpmedelcentralen som informerar om hjälpmedel. Se vidare under fliken aktuellt.

Laxbuffé

Skärtorsdagen den 9 april kl.14.00 äter vi laxbuffé på Laxbutiken i Ljungskile. Se vidare under fliken aktuellt.

Resa

VÅRENS RESA går till Västerås med omnejd 21-23 maj. Se vidare under fliken resor och rekreation.

Grillning

4 juni kl. 14.00 träffas vi Munkeboviken Öresjö, Trollhättan för att grilla fika och umgås. Se vidare under fliken aktuellt.

Bangolf

Bangolf tisdagar kl. 10.00 i Vargön. Se vidare under fliken aktuellt.

Medicinsk boxning

2 gånger i veckan i trollhättan. Anmälan till christian.jonsson@alvhogsborg.se senast 20 augusti.
Se vidare under fliken Aktuellt

Vattengympa

I vänersborg. Fredagar 12:00-13:00 Ring Ingrid 0706 61 44 07 för info.
Se vidare under fliken Aktuellt

Fikaträffar

Trollhättan: Första onsdagen varje månad kl.15 på Ritz, Hjortmossegatan 73. Christer och Birgitta hälsar er välkomna. 0737 00 06 63 vid frågor.

Lysekil: Första måndagen varje månad. Ring Tomas för mer information 0739 96 35 81

Vänersborg: Andra tisdagen varje månad kl.15 på Princess, Sundsgatan 5. Ingvor hälsar er välkomna. 0730 60 45 45 vid frågor.

Åmål: Hör av er till Lisbeth Karlsson 0705 73 41 70 så berättar hon var och när det är fika.

Uddevalla: Andra onsdagen varje månad kl. 15 på Café Ryttaren, Södra Drottninggatan. Lisbeth hälsar er välkomna. 0734 48 49 53 vid frågor.

Filmen

Filmen om Conny och Parkinsons sjukdom är klar och är 4 minuter lång.
Du kan se den här https://www.youtube.com/watch?v=iXgH6qnuhvk

Välkommen till Parkinson Norra Älvsborg-Bohusläns hemsida.

Vi är en länsförening  inom Parkinsonförbundet som har som målsättning att förbättra livskvaliten och att ta tillvara de Parkinsonsjuka och närståendes intressen samt att samarbeta med regionen och  vårdgivare m.fl. Vi påverkar myndigheterna, politikerna och vårdpersonal. Vår förening erbjuder utvecklande och nöjsamma aktiviteter, föreläsningar och träffar. Har du själv Parkinsons sjukdom eller är närstående, arbetskamrat eller känner du någon med Parkinsons sjukdom så tveka inte att gå med i vår förening. Ring någon i styrelsen eller skriv till parkinson.nu@hotmail.se
Du är alltid välkommen att kontakta oss med synpunkter och frågor.

Conny

Conny Kristoffersson

Parkinsonmottagningen på NÄL

Du kan få rådgivning, hjälp med recept m.m.

Telefontid är varje tisdag kl. 07.30-10.00

Telefon 010-435 53 00 välj -rådgivning - Parkinson

Neurologmottagningen har telefontid mån-fre kl. 07.30-10.00

NU-sjukvårdens växel

Stöd Parkinson Norra Älvsborg-Bohuslän

Bankgiro 871-8793

1177 Vårdguiden

På www.1177vardguiden.se får du information om det mesta vad gäller fakta och  vård, regler och rättigheter, var du hittar vården.