Fikaträffar

Trollhättan: onsdagarna 7 nov och 5 dec kl.15 på Ritz, Hjortmossegatan 73. Christer och Birgitta hälsar er välkomna. 0737 00 06 63 vid frågor.

Lysekil: måndagarna 5 nov och 3 dec kl. 12 på Björsells konditori, Kungsgatan 22. Tomas hälsar er välkomna. 0739 96 35 81 vid frågor.

Vänersborg: tisdagarna 13 nov och 11 dec kl.15 på Princess, Sundsgatan 5. Ingvor hälsar er välkomna. 0730 60 45 45 vid frågor.

Mellerud: måndagarna 12 nov och 10 dec kl.14:30 på Jessicas delikatesser, Storgatan 7 i Mellerud. Vi hälsar er välkomna. 0722 37 11 31 vid frågor.

Uddevalla: onsdagarna 14 nov och 12 dec kl. 15 på Yerba, Norra Drottninggatan 30. Lisbeth och Nisse hälsar er välkomna. 0734 48 49 53 vid frågor.

Julbord söndag 9 december

Söndag 9 dec kl. 13.00. Vårt traditionella JULBORD kommer att avnjutas under trevlig samvaro på Gustavsbergs Restaurang i Uddevalla Vi bjuder de Parkinsonsjuka och övriga betalar 375kr (ord. pris: 440kr). Om man uteblir utan att meddela betalas hela summan 440kr (gäller alla). Anmälan och frågor senast 3 dec på parkinson.nu@hotmail.se eller till Eva och Conny  Kristoffersson 070-96 65 691, 0702 16 14 52

Filmen

Filmen om Conny och Parkinsons sjukdom är klar och är 4 minuter lång.
Du kan se den här https://www.youtube.com/watch?v=iXgH6qnuhvk

Välkommen till Parkinson Norra Älvsborg-Bohusläns hemsida.

Vi är en länsförening  inom Parkinsonförbundet som har som målsättning att förbättra livskvaliten och att ta tillvara de Parkinsonsjuka och närståendes intressen samt att samarbeta med regionen och  vårdgivare m.fl. Vi påverkar myndigheterna, politikerna och vårdpersonal. Vår förening erbjuder utvecklande och nöjsamma aktiviteter, föreläsningar och träffar. Har du själv Parkinsons sjukdom eller är närstående, arbetskamrat eller känner du någon med Parkinsons sjukdom så tveka inte att gå med i vår förening. Ring någon i styrelsen eller skriv till parkinson.nu@hotmail.se
Du är alltid välkommen att kontakta oss med synpunkter och frågor.

Conny

Conny Kristoffersson

Parkinsonmottagningen på NÄL

Du kan få rådgivning, hjälp med recept m.m.

Telefontid är varje tisdag kl. 07.30-10.00

Telefon 010-435 53 00 välj -rådgivning - Parkinson

Neurologmottagningen har telefontid mån-fre kl. 07.30-10.00

NU-sjukvårdens växel

Stöd Parkinson Norra Älvsborg-Bohuslän

Bankgiro 871-8793

1177 Vårdguiden

På www.1177vardguiden.se får du information om det mesta vad gäller fakta och  vård, regler och rättigheter, var du hittar vården.